Case study. Optymalizacja procesów w sklepie internetowym. W serii krótkich artykułów przestawimy Państwu wyniki naszych prac w zakresie optymalizacji – doskonalenia procesów produkcyjnych i administracyjnych w firmach naszych klientów.
Cel projektu: Optymalizacja procesu kompletacji zamówień klientów. Eliminacja strat w procesie.
WYZWANIA W PROJEKCIE:
• Skrócenie czasu realizacji zamówień klientów.
• Identyfikacja wąskich gardeł w procesie i ich eliminacja.
• Wdrożenie pracy standardowej.
PO ANALIZIE PROCESU:
Zidentyfikowano 29 punktów krytycznych w procesie i przydzielono im trzy priorytety:
• wysoki – 13 punktów
• średni – 9 punktów
• niski – 7 punktów
Opracowano działania doskonalące i przystąpiono do ich realizacji
Między innymi wdrożono następujące działania:
• Stworzenie norm czasowych na kompletację zależnych od stopnia skomplikowania wyrobu (im trudniej tym więcej czasu przeznaczone na kompletację) i rozliczanie pracowników według tych właśnie norm,
• Praca z kompletatorami, określenie jednoznacznych standardów pracy – w postaci instrukcji pracy standardowej, a nie tylko informacji ustnej,
• Zmiana modelu współpracy produkcja- magazyn-kompletacja. Zbudowanie supermarketu dla kluczowych produktów (na podstawie Analizy Pareto) – Produkcja uzupełnia stany magazynowe tego, co zużywa kompletacja i nie przekracza ilości określonych w supermarkecie,
• Uruchomienie linii do bindowania kartonów połączone ze zmianą organizacji obszaru. Redukcja zbędnego ruchu i transportu oraz redukcja czasu oczekiwania kompletatorów.
PO WDROŻENIU WSZYSTKICH USPRAWNIEŃ CZAS REALIZACJI ZAMÓWIENIA ZOSTAŁ ZREDUKOWANY O 67%
ILOŚĆ REALIZOWANYCH ZAMÓWIEŃ W CIĄGU DOBY WZROSŁA O 34%