„W każdej firmie płyną dwa strumienie wartości: strumień wartości produktu/usługi i strumień wartości kapitału ludzkiego. Stanowią one swoiste DNA firmy.”
To cytat z jednej z mądrych książek o Lean.
Mówić inaczej proces biznesowy i kapitał ludzki to Jing i Jang. Ich rozwój należy utrzymywać w równowadze.
Warto zadać sobie pytania:
Jak oba te pierwiastki rozwijać?
Jak definiować i budować i rozwijać kompetencje kapitału ludzkiego?
Jak doskonalić procesy biznesowe w sposób ciągły a nie od zrywu do zrywu.
I właśnie między innymi o tym piszę w mojej nowej książce pt.: ” 𝗠𝗮𝗽𝗼𝘄𝗮𝗻𝗶𝗲 𝗽𝗿𝗼𝗰𝗲𝘀𝗼́𝘄 𝗯𝗶𝘇𝗻𝗲𝘀𝗼𝘄𝘆𝗰𝗵. 𝗣𝗿𝗼𝗱𝘂𝗸𝗰𝗷𝗮 – 𝗨𝘀ł𝘂𝗴𝗶 – 𝗛𝗥.”
𝗥𝗼𝘇𝗱𝘇𝗶𝗮ł 𝗜: 𝗗𝗹𝗮𝗰𝘇𝗲𝗴𝗼
Na początku każdej wyprawy ważne jest odpowiedzenie na pytanie: Dlaczego wyruszasz w tą podróż? Wyznaczenie celu i oczekiwanych rezultatów. Zebranie ekipy śmiałków, którzy wybiorą się z Tobą i wyposażenie się w wiedzę, umiejętności i sprzęt niezbędne do realizacji celu.
Różne spojrzenia na mapowanie procesów biznesowych i ich doskonalenie. Czego się nauczyłem przez ostatnie 17 lat.
Otyłość biznesowa usypia potrzebę zmian i rozwoju.
W trosce o klienta: Jakość, Koszt, Czas.
Strategia – przepis na osiągnięcie nadrzędnego celu.
Model 4P – kompletny przepis Toyoty na sukces organizacji.
Co łączy mapowanie procesów z ciągłym doskonaleniem i jakie korzyści ofertuje ten związek?
https://primlean.pl/mapowanie-procesow-biznesowych-ksiazka/
Premiera wydawnicza 03/03/2023
teraz w przedsprzedaży.
#strategia #zarządzanie #4P #lean #cel #przedsiębiorczość #ceo #HR