Kurs online Mapowanie procesów w firmach produkcyjnych i usługowych to kompletna ścieżka wdrożenia i wykonania procesu mapowania w organizacji. Od samych podstaw do procesu ciągłego doskonalenia.
Mapowanie procesów to technika polegająca na mapowaniu (czyli opisywaniu w sposób graficzny) jak wygląda przepływ wartości z perspektywy Klienta w procesach organizacyjnych przedsiębiorstwa.
Mapowanie procesów biznesowych pozwala zobrazować w jaki sposób funkcjonuje firma od strony procesowej i to niezależnie od branży, przyjętego modelu biznesowego, rodzaju klientów.
Mapowanie procesów w firmie produkcyjnej czy usługowej pozwala zbudować w firmie świadomość, iż są procesy, w jaki sposób są one między sobą powiązane, kto odpowiada za dany proces, gdzie się dany proces zaczyna, a gdzie kończy, ile kosztuje obsługa procesów.
Jakie korzyści daje mapowanie:
optymalizacja kosztów – zebrane dane z procesów sąpodstawą dla wskazania miejsc ograniczenia kosztów, mapowanie procesów ułatwia określeniewąskich gardeł i obszarów do doskonalenia
wzrost sprawności procesów – wyższa efektywność umożliwia obsłużenie większej liczby zadań ( klientów, zamówień) przez posiadane zasoby. Dzięki mapie procesów i wnioskach z analizy procesów łatwiej wskazać miejsca do poprawy.
stabilizacja procesów i działania firmy – mapowanie procesów to działania mające na celu stabilizację warunków. Czyli inaczej mówiąc firma i procesy zaczynają być powtarzalne i generują mniej wad i problemów.
standaryzacja działań –stabilne procesy pozwalają na wdrożenie standardów mających na celu ujednolicenie działania w ramach realizacji zadań np obsługi klienta czy produkcji lub realizacji projektu.
doskonalenie jakości – dokładna dokumentacja procesu narzuca dobre praktyki, zapewnia powtarzalność oraz ogranicza pomyłki w procesach.
wdrożenie systemów informatycznych –firma planuje wdrożenie nowych rozwiązań informatycznych. Dobrze opisane procesy przyspieszają proces drożenia i redukują jego koszty.
Mapowanie procesów krok po kroku.
1. Decyzja o mapowaniu.
2. Analiza i wybór procesu do mapowania.
3. Powołanie zespołu i szkolenie.
4. Baseline – mapa stanu obecnego.
5. Potencjał usprawnieniowy.
6. Mapa stanu przyszłego.
7. Działania doskonalące 30/60/90 dni.
8. Ocena rezultatów.
9. Standaryzacja.
10 Wizualizacja.
11. Doskonalenie
12. Powrót do punktu nr 1.
Czy zastanawiałeś się kiedyś, ile tak naprawdę kosztują Cię rocznie błędy w Twoich procesach biznesowych?
Okazuje się, że te liczby sięgają setek tysięcy złotych i potrafią rozłożyć na łopatki wiele firm. Klienci przysyłają reklamacje, w firmie panuje nerwowa atmosfera a Ty nie wiesz który pożar gasić.⠀
Rozwiązanie jest proste:⠀
👉 Nauczyć się skutecznie mapować i doskonalić procesy a dzięki temu ⠀
👉 Redukować czas realizacji zamówienia klient o 20-30% i przyjmować więcej zleceń⠀
👉 Identyfikować i ograniczyć straty procesowe a dzięki temu obniżyć koszty wytworzenia.⠀
👉 Podnieść poziom jakości wyrobów i usług i redukując koszty reklamacji i zwrotów.⠀
Zapisz się do programu online: