Myślisz, że wiesz już wszystko o budowaniu firmy?⠀
Przemyśl to na nowo.⠀
⠀
Peter Drucker powiedział kiedyś, że najlepszym sposobem przewidywania przyszłości jest jej tworzenie. ⠀
W podobnym tonie wypowiedział się Seneka: „Gdy nie wiesz, do którego portu płyniesz, żaden wiatr nie jest dobry”. ⠀
⠀
Jeśli dobrze znasz siebie, łatwiej będzie Ci sformułować ✍klarowną wizję swojej przyszłości i ją uzasadnić przed samym sobą. ⠀
Aby sformułować wizję, musisz najpierw wiedzieć, dokąd zmierzasz. ⠀
⠀
Co jest Twoim głównym 🎯 celem w biznesie? Warto wyjść od pytania, dlaczego chcę osiągnąć dany cel❓⠀
⠀
Simon Sinek w swojej książce „Zaczynaj od dlaczego” pisze, że większość firm wie, co robi i jak to robi, ale brakuje im głębszego sensu własnej działalności. ⠀
⠀
Autor stworzył zasady nazwał je złotym kręgiem. ⠀
⠀
W środku kręgu jest centralne pytanie „Dlaczego?”, potem dopiero „Jak?” i „Co?”. ⠀
„Dlaczego” możemy też zastąpić innym słowem mianowicie „po co”. Twoim celem jest się upewnić, że rozumiesz fundamentalne zasady złotego kręgu. ⠀
➡ Elementy CO to produkty usługi i nasze stanowiska pracy. ⠀
➡ Elementy JAK to wartości, zasady, działania, które sprawiają że odróżniasz się od reszty.⠀
➡DLACZEGO definiuje to czym jest firma i wewnętrzna motywację misję albo wyższą wartość.⠀
⠀
W naturze człowieka leży zaczynanie od tego co jest najprostsze i powolne przechodzenie do tego co mu jest najtrudniej zrozumieć. W kontekście złotego kręgu oznacza to że większość z nas myśli działa i komunikuje się w kierunku od zewnątrz do wewnątrz CO-JAK-DLACZEGO.⠀
⠀
Ci którzy mają zdolność inspirowany innych robią to inaczej myślą działają i komunikują się od wewnątrz do zewnątrz DLACZEGO-C0-JAK.⠀
Działaj!!!⠀
⠀
Aleja Zwycięstwa 241/13, 81-521 Gdynia
+48 660273127