Szkolenie LEAN

Szkolenie mapowanie procesów produkcyjnych i usługowych.
3 dni szkoleniowe.

Szkolenie: Mapowanie procesów produkcyjnych i usługowych.

3 dni szkoleniowe

Celem szkolenia jest nauczenie mapowania procesów produkcyjnych i usługowych. Uczestnicy przechodzą kompletną ścieżkę wdrożenia od podstaw teoretycznych do samodzielnego zmapowania procesu. 

To bardzo ważne ponieważ mapowanie procesów jest podstawowym chociaż niełatwym narzędziem ciągłego doskonalenia.

Mapa procesu zawsze jest tworzona z perspektywy klienta i skupia się na dostarczeniu klientowi tego, czego oczekuje.

Mapa procesu dostarcza kompletną, opartą na faktach i ułożoną w porządku czasowym reprezentację strumienia działań — od początku do końca — potrzebnych, by dostarczyć produkt lub usługę klientowi.

Mapa procesu pokazuje, przez jaką część czasu Twoje działania zwiększają wartość dla klienta — a ile zostaje zmarnowane i nie dodaje wartości.

Mapa procesu ujawnia, które Twoje działania dodają wartości, a które nie, dzięki czemu możesz zobaczyć, co zaburza Twoją umiejętność zadowalania Twojego klienta.

Podczas szkolenia uczestnicy przechodzą cały proces mapowania ćwicząc go w sposób praktyczny na wybranym procesie funkcjonującym w firmie.

Po warsztatach uczestnicy są przygotowani do samodzielnego mapowania procesów w swojej firmie.

Korzyści dla pracodawcy

  • Zrozumiesz dlaczego procesy nie działają tak jak byś tego oczekiwał.
  • Odzyskasz dziesiątki godzin zamrożonych w swoich procesach.
  • Zredukujesz straty i koszty wytworzenia.
  • Zwiększ dochodowość swoich procesów o min 20% w ciągu 3-4 miesięcy.
  • Skrócisz czas realizacji zamówień klientów i podniesiesz jakość dostarczanych wyrobów i usług.
  • Usprawnisz przepływ informacji i komunikację w firmie, aby szybciej reagować na potrzeby klientów.
https://primlean.pl/wp-content/uploads/2020/08/service_08.jpg
https://primlean.pl/wp-content/uploads/2020/09/client-experience-2.jpg

Korzyści dla uczestnika

  • Nauczysz się identyfikować procesy główne i pomocnicze.
  • Samodzielne stworzysz mapę swoich procesów i zrozumiesz ich zależności
  • Zidentyfikujesz straty w procesie i opracujesz usprawnienia przepływów w organizacji.
  • Całościowe spojrzysz na procesy produkcyjne i logistyczne.
  • Poznasz narzędzia doskonalenia strumienia wartości.

Dla kogo jest to szkolenie?

  • Osoby zarządzające organizacjami.
  • Pełnomocników systemów jakości.
  • Inżynierów, technologów, konstruktorów  i specjalistów procesowych.
  • Managerów, koordynatorów i specjalistów Lean.
  • Dyrektorów i kierowników w firmach produkcyjnych i usługowych.
  • Kontrolerów finansowych.
  • Pasjonatów ciągłego doskonalenia, którym zależy na tym, aby ich firmy rozwijały się i doskonaliły pokonując konkurencję i zdobywając nowe rynki.

Wymaganiem mapowania  jest uczestnictwo osób zaangażowanych bezpośrednio w proces.

https://primlean.pl/wp-content/uploads/2021/01/pexels-andrea-piacquadio-845451.jpg

Kim jest Trener prowadzący?

https://primlean.pl/wp-content/uploads/2021/01/2-640x512.png

Przemysław Rychlewski

Konsultant i trener Lean Transformation. Dyplomowany konsultant zarządzania PAN. Black Belt Lean i Six Sigma.

Od 2005 roku zawodowo związany z ciągłym doskonaleniem firm produkcyjnych i usługowych.

W swojej pracy skupia się na praktycznych aspektach ciągłego doskonalenia, wykorzystuje całe spectrum możliwości Lean Management. Głęboko wierzy, że wytrwałość i stałość celu w połączeniu z rozwojem ludzi i doskonaleniem procesów to przepis na sukces każdej organizacji.

Pracuje z międzynarodowymi korporacjami jak i polskimi firmami rodzinnymi. Zaufało mu już ponad 100 firm produkcyjnych i usługowych.

Prowadzi szkolenia i warsztaty dotyczące praktycznych aspektów doskonalenia procesów produkcyjnych, sprzedażowych i usługowych.

Jest partnerem merytorycznym książki Jacka Kukiza: “Narzędzia Lean – podejście praktyczne”. Publikuje na łamach czasopism: Production Manager i Szef Utrzymania Ruchu.

Program szkolenia

Mapowanie procesów produkcyjnych i usługowych

MODUŁ 1

Podstawowe pojęcia i definicje.
  • Co to właściwie jest mapowanie procesów?
  • Kto wymyślił mapowanie procesu?
  • Praktyczne zastosowania oraz możliwości mapowania.
  • Jak stosować mapowanie w firmie usługowej i produkcyjnej?
  • Co łączy mapowanie z ciągłym doskonaleniem?
  • Idea złotego trójkąta – jakość, koszt, czas.
  • Architektura procesów i ich klasyfikacja.
  • Czas taktu, Czas cyklu, Lead Time – inne parametry procesowe.
  • Wartość dodana – spójrz na proces oczami klienta VoC.
  • MUDA, MURI, MURA – identyfikacja marnotrawstwa w procesach.
  • Rodzaje przepływów w procesach – zasadność ich użycia.
  • Mierniki efektywności procesów.

MODUŁ 2

Podstawowe mapy i przygotowanie do mapowania procesów
  • SIPOC.
  • SCHEMAT BLOKOWY.
  • SWIMLANE.
  • DIAGRAM SPAGHETTI.
  • VSM.
  • MAKIGAMI.
  • Inne przydatne narzędzia
  • Wybór procesu (lub rodziny do mapowania) do mapowania. > Jak to dobrze zrobić? Sito GLENDAYA vs analiza ABC/XYZ.
  • Powołanie zespołu – struktura.
  • Zebranie danych – stan obecny procesu. Na co głównie zwracać uwagę i które dane są tam niezbędne.

MODUŁ 3

Realizacja procesu mapowania - krok po kroku
  • Pierwsze kroki – helicopter view.
  • Mapa przepływu – spaghetti & swimlane.
  • Mapa VSM – dla procesu produkcji krok po kroku. Jak rozpisywać procesy.
  • MAKIGAMI dla procesu transakcyjnego/usługowego.
  • Połączenie z schematem blokowym.
  • Połączenie mapowania z cashflow.
  • Dobre praktyki przy prowadzeniu wywiadów z ludźmi w celu mapowania procesów.
  • Przykładowa lista pytań – checklista którą można by mieć pod ręką by niczego nie pominąć.

MODUŁ 4

Mapowanie procesów. Ćwiczenia praktyczne na wybranym procesie.
  • Mapowanie procesu – praktyczne wykonanie mapy stanu aktualnego wybranego procesu.
  • Identyfikacja potencjalnych usprawnień na podstawie mapy.
  • Przygotowanie mapy stanu przyszłego – wizja idealnego procesu.
  • Ustalenie planu działań doskonalących.

Bonus – bezpłatny dostęp przez 30 dni po szkoleniu do konsultacji mailowych i telefonicznych z trenerem prowadzącym szkolenie.

Mapowanie procesów produkcyjnych i usługowych – warsztaty dla firm w całej Polsce

Niezależnie od tego, czy prowadzisz firmę produkcyjną czy usługową w Warszawie, Olsztynie czy Krakowie, traktujące o mapowanie procesów produkcyjnych i usługowych szkolenie przyniesie Ci wiele korzyści. Mapowanie procesów to wnikliwa analiza działań wewnątrz firmy, które prowadzą do wytworzenia finalnego produktu dla Klienta.

W jakim celu się ją tworzy? By znaleźć te elementy procesu, które są zbędne, trwają zbyt długo i które można usprawnić. Szkolenie Mapowanie procesów produkcyjnych i usługowych to element Lean Management, czyli tzw. szczupłego zarządzania. Nasze warsztaty z mapowania procesów realizujemy w firmach klientów  m.in. w Łodzi, Warszawie, Katowicach, Krakowie, Wrocławiu, Szczecinie, Poznaniu, Białymstoku i Olsztynie.

MATERIAŁY DLA UCZESTNIKÓW:

► Kompendium wiedzy z zakresu realizacji mapowania procesów.

► Gotowe formularze Excel, które można wdrożyć do organizacji po dostosowaniu ich do wymaga TWOJEJ firmy.

► Najlepsze praktyki zebrane w formie list kontrolnych i formularzy.

► KAŻDY UCZESTNIK OTRZYMUJE CERTYFIKAT UKOŃCZENIA SZKOLENIA.

METODY PRACY:

► Podczas warsztatów wykorzystujemy wykłady, ćwiczenia indywidualne i zespołowe, symulacje, dyskusję moderowaną, studium przypadku, analizę i wyciąganie wniosków.

https://primlean.pl/wp-content/uploads/2021/01/pexels-the-coach-space-2977547.jpg