Rozwijamy ludzi, doskonalimy procesy.

Szkolenie ZARZĄDZANIE LUDŹMI W PROCESACH PRODUKCJI – DLA LIDERÓW PRODUKCJI, KTÓRZY CHCĄ BYĆ SKUTECZNI: 2×2 dni szkoleniowe.

W relacjach z ludźmi potrzeba wiele wyrozumiałości i empatii. Nikt z nas nie jest doskonały. Każdemu zdarzają się chwile słabości, błędy, wpadki. Jest to wpisane w naszą egzystencję. Nie warto tracić czasu na ludzi, którzy tego nie rozumieją. Ważnym jest, aby pracować nad sobą i nad tym, co w nas jest niedoskonałe.
Piotr Galon

KIEDY FIRMY KORZYSTAJĄ Z TEGO SZKOLENIA:

» Gdy chcą podnieść świadomość, umiejętności i kompetencje Liderów.

» Gdy potrzebują skuteczniej się komunikować i zarządzać zadaniami.

» Gdy nie mogą już popełniać tych samych błędów, nie wyciągać właściwych wniosków i nie podejmować skutecznych działań.

» Gdy muszą podnieść swoją efektywność pracy oraz zespołu.

KORZYŚCI Z UCZESTNICTWA W SZKOLENIU:

» Szkolenie pozwala na uzyskanie praktycznej wiedzy oraz przećwiczenie jej i przeanalizowanie, przy jednoczesnym zmniejszeniu ryzyka popełnienia błędów .

» Firmy produkcyjne chwalą to szkolenie za dostarczenie narzędzi umożliwiających efektywniejszą współpracę, lepszą komunikację oraz rozumienie mechanizmów powstawania konfliktów i skutecznego realizowania zmiany w organizacji.

► PROGRAM SZKOLENIA: ZARZĄDZANIE LUDŹMI W PROCESACH PRODUKCJI.

 

DZIEŃ 1 – WZROST ŚWIADOMOŚCI MENEDŻERSKIEJ:

  • Rola i funkcje szefa w zespole produkcyjnym.
  • Na co zwracać uwagę, by skutecznie zarządzać zespołem?
  • Style przywódcze.
  • Powody, dla których ludzie nie robią tego, czego się od nich oczekuje.
  • 5 czynników dysfunkcji, które powstają w zespole wg. Lenciniego.
  • Analiza własnych zasobów i kompetencji.
  • Schematy myślowe, czyli jak postrzegamy sytuację?
  • Zrozumienie własnych zachowań i postaw w obliczu trudnych sytuacji.
  • Stereotypy i przekonania ich wpływ na efekty pracy.

 

DZIEŃ 2 – KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA:

  • Psychologia komunikacji i odpowiedzialność w komunikacji.
  • Rola komunikacji i mój zakres wpływu.
  • Komunikacja pozioma i pionowa.
  • Formy komunikacji, czyli co, gdzie, jak i kiedy?
  • Blokery komunikacyjne i ich wpływ na porozumienie się.
  • Asertywność menedżerska, czym jest i jak może mi pomóc?
  • Narzędzia w ręku szefa: komunikowanie oczekiwań i stawianie granic, konstruktywny dialog, FUKOO, komunikat Ja, reaktywne słuchanie, myślenie pytaniami.

 

DZIEŃ 3 – ZARZĄDZANIE:

  • Na ile znasz swojego pracownika?
  • Poziomy rozwoju pracownika i zastosowanie odpowiednich narzędzi.
  • Motywowanie pracowników.
  • Znaczenie motywacji w rozwoju pracownika.
  • Co motywuje moich pracowników?
  • Narzędzia motywacji pozafinansowej.
  • Komunikowanie celów.
  • Delegowanie, monitorowanie i rozliczanie z zadań: opory przeciw delegowaniu, zaufanie, komu delegować?, delegowanie w praktyce, kontrola i reakcja, korygowanie niepożądanych działań i wzmacnianie pożądanych umiejętności i postaw.
  • Rozwiązywanie problemów: stawianie problemu, analiza, opcje rozwiązania i plan działań – studium przypadku.

 

DZIEŃ 4 – PSYCHOLOGIA ZMIANY I KONFLIKTU:

  • Zarządzanie zmianą.
  • Co podlega zmianie?
  • Przygotowanie zespołu do zmiany.
  • Reakcje na zmiany.
  • Fazy adaptacji zmiany.
  • Sposoby wprowadzania zmian.
  • Pomaganie pracownikom w przejściu przez zmianę.
  • Narzędzia wspierające wprowadzanie zmiany.
  • Konflikt, jego źródła i przyczyny.
  • Fazy konfliktu i zachowania.
  • Pozycje precyzyjne – zrozumienie siebie i innych w konflikcie – spoglądanie na sytuację z różnych perspektyw.
  • Style rozwiązywania konfliktów.
  • Rozwiązywanie konfliktu w oparciu o strategię współpracy.
audyt Kamishibai Procent

 MATERIAŁY DLA UCZESTNIKÓW:

Kompendium wiedzy + manuale, które można wdrożyć do organizacji po dostosowaniu ich do wymagań firmy.

 

 

Bonus– bezpłatny dostęp przez 30 dni po szkoleniu zarządzanie zmianą w organizacji do konsultacji mailowych i telefonicznych z trenerem prowadzącym szkolenie.