Warsztaty: „Rozwiązywanie problemów. Metodyka RCCA + one point lesson. Analiza przyczyn źródłowych występowania problemów i sposoby standaryzacji rozwiązań. Dzielenie się dobrymi praktykami.”
Czas Trwania: 1dzień – 8 godzin
Cele i założenia:
Metodyka RCCA (Root Cause and Corrective Actions) pozwala na usystematyzowane podejście do identyfikacji prawdziwych przyczyn powstawania problemów, w konsekwencji ich eliminacji i zapobiegania występowania w przyszłości. Dzięki niej działasz na przyczyny a nie na skutki problemów (zapobieganie lepsze niż leczenie). Dodatkowo dzięki One Point Lesson (Krótka lekcja) dobre praktyki mogą być rozpowszechniane pośród wszystkich pracowników i dzięki temu można uzyskać efekt samo-uczącej się organizacji. Budowana jest baza rozwiązań i dzięki niej łatwiej reagować na nowo powstające problemy.
Wartości dla uczestników:
Grupa docelowa:
Szkolenie adresowane jest do osób odpowiedzialnych za analizę przyczyn problemów powstających w organizacji zarówno w obszarach produkcyjnych jak i administracyjnych.
Zagadnienia programowe:
MODUŁ 1: RCCA (Root Cause and Corrective Action) Analiza przyczyn źródłowych występowania problemów
Narzędzia identyfikacji kluczowych problemów i ich przyczyn występowania:
MODUŁ 2:Sposoby standaryzacji rozwiązań – Dzielenie się dobrymi praktykami (One Point Lesson – OPL)
Metody: