► Szkolenie TPM. Zasady skutecznego wdrożenia programu: 2 dni szkoleniowe.
► KIEDY FIRMY KORZYSTAJĄ Z TEGO SZKOLENIA:
Celem programu jest przybliżenie zasad wdrożenia i funkcjonowania TPM osobom odpowiedzialnym za utrzymanie ruchu w zakładach produkcyjnych.
Firmy sięgają po to szkolenie, gdy zależy im na:
» Minimalizacji operacji niedodających wartości i drobnych zatrzymań w ruchu pracy maszyn.
» Redukcji strat związanych z awariami i przestojami nieplanowanymi.
» Redukcji kosztów operacyjnych.
» Wzroście produktywności.
» Redukcji odrzutów i poprawek jakościowych oraz reklamacji.
» Redukcji lub eliminacja wypadków przy pracy.
Podczas zajęć prześledzimy cały proces wdrożenia TPM w organizacji: Kluczowe kroki w jego wdrożeniu, nadzór nad realizacją i doskonaleniem tego systemu.
Podczas warsztatów szkoleniowych dowiedzą się Państwo:
» Czym jest TPM?
» Jaki wpływ na ograniczenie kosztu działania ma TPM?
» Jakie narzędzia i techniki muszą być użyte?
» Jak dobrać zespół?
» Jak określić zadania?
» Jak określić rolę lidera w zespole produkcyjnym?
» Jak czerpać zyski z wdrożenia TPM?
► GŁÓWNE WARTOŚCI DLA ORGANIZACJI PŁYNĄCE TPM:
» TPM stawia na maksymalizację wydajności maszyn i urządzeń poprzez zastosowanie działania zapobiegawczego awariom w całym okresie użytkowania.
» TPM angażuje pracowników ze wszystkich działów i wszystkich szczebli organizacji oraz motywuje ludzi do dbania o maszyny i urządzenia oraz wykorzystuje aktywność małych zespołów i działania samodzielne.
► KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA:
» Praktyczne zapoznanie się z metodyką TPM
» Dokumentowanie procesu TPM.
» Unaocznienie PROBLEMÓW i opracowanie metodyki ich eliminacji.
» Ciągłe Doskonalenie – Linia bazowa dla dalszych usprawnień.
► CELE I ZAŁOŻENIA WARSZTATÓW:
Program 2-dniowych warsztatów stawia na przygotowanie teoretycznego i prezentację wdrożeń TPM. Uczestnicy przechodzą wszystkie etapy wdrożenia TPM.
Podczas naszego szkolenia uczestnicy poznają podstawy teoretyczne niezbędne do samodzielnego wdrożenia TPM.
► GRUPA DOCELOWA:
Szkolenie TPM adresowane jest do osób odpowiedzialnych za kierowanie działami utrzymania ruchu w firmach produkcyjnych jak i dla pracowników tych działów.
► ZAGADNIENIA PROGRAMOWE:
MODUŁ 1: PODSTAWY TPM – ZASADY, ZAKRES, MIERNIKI:
Definicja + historia + cele
Definicja awarii
Kluczowe wskaźniki rozwoju- “KPI” [OEE/ MTTR/MTBF]
Korzyści wynikające z TPM
Podział obowiązków AUR / UR / OUTSOURSING
Rola TPM dla LEAN
Typowe wyzwania
Wskaźniki kontroli wdrażania TPM
Zarządzanie zmianą –Sprzeciw
ZESPÓŁ WDROŻENIOWY -Role
MODUŁ 2: ZASADY KONSERWACJI NARZĘDZI:
AUR i UR dla narzędzi
Dokumentacja narzędzia – krytyczne parametry
Stan narzędzi a zmienność procesu
Standaryzacja i Segmentacja części
Zasady konserwacji narzędzi
Zasady obliczania/wyznaczania czasu wymiany i regeneracji części zużywalnych SMED
MODUŁ 3: ZASADY USTALANIA KRYTERIÓW ZMIANY CZĘŚCI ZUŻYWALNYCH:
Definicja żywotności narzędzia
Matryca procesu oceny ryzyka
Czerwone kartki “RED TAG”
SPC jako wskaźnik zużywalności – koszt źródłowy
MODUŁ 4: WDROŻENIE:
5S i Fabryka Wizualna w TPM – Wizualizacja procesu obsługi technicznej
Analiza obciążenia, wyznaczenie maszyn krytycznych
Audyt wskaźników
Ciągłe doskonalenie
Definicja problemów
Go Meeting
Harmonogramowanie przeglądów TPM maszyn
KAIZEN – rola zespołu TPM
Koordynator TPM
Koordynator TPM – rola
KPS –KOMBINACJA PRACY STANDARDOWEJ
Plan przeglądu
Strategia obsługi prewencyjnej
Tworzenie i nadzorowanie arkuszy TPM
Zasada ‘’co robić a czego nie’’
Zasoby
► MATERIAŁY DLA UCZESTNIKÓW:
Kompendium wiedzy z zakresu realizacji TPM. Gotowe formularze Excel, które można wdrożyć do organizacji po dostosowaniu ich do wymaga TWOJEJ firmy.
► CERTYFIKATY DLA UCZESTNIKÓW SZKOLENIA:
► RAPORT POSZKOLENIOWY Z REKOMENDACJAMI DALSZYCH DZIAŁAŃ: